FAQ
Sleutels, sloten, en losse onderdelen
De sleutel van het combinatieslot TSA werd niet meegeleverd, hoe kan ik deze bekomen ?
Bij het type van koffer dat u heeft, worden de sleutels niet meegeleverd. Uw bagage sluit namelijk door middel van het combinatieslot. Het voornoemde slot wordt enkel gebruikt door de douaniers in Canada en de VS om vrij toegang te krijgen tot uw bagage. Als de bagage niet uitgerust is met dit type slot, dan breken de douaniers van deze landen uw bagage open. De schade is dan voor de rekening van de reiziger.
Het Travel Sentry® Approved slot stelt de veiligheidsautoriteiten in staat uw bagage te openen, te inspecteren en daarna weer te sluiten zonder het slot te beschadigen.
Voor meer informatie, surf naar www.travelsentry.org.
Hoe kan ik een los onderdeel bestellen ?
Onderdelen kunnen besteld worden op onze Support&Go website, www.supportandgo.com. U zal de referentie van de koffer moet ingeven. Deze kan u vinden op de garantiekaart of bij gebrek hieraan op een klein etiket binennin de koffer (in een zak, onder eenzak, of achter het protectieblad van de scharnier als het gaat om een hardschalige koffer).
Hoe kan ik een cijfercode instellen?
- Haal de rode bescherming van het slot als dit aanwezig is
- De voorgeïnstalleerde code die in het bedrijf gebruikt wordt, is 0-0-0. Kies 3 cijfers die u gemakkelijk kunt onthouden (verjaardag, adres, enz.)
- Zoek de knop of de aangrenzende afsluitklep met duimwieltjes
- Als er een knop aanwezig is, duw deze dan tegen de duimwieltjes en houdt dit zo tot uw code is geregistreerd. Daarna mag u deze loslaten en de knop laten terugkeren naar zijn initiële positie.
- Als er een afsluitklep aanwezig is, haal deze er dan af en draai aan de duimwieltjes om uw code te registreren. Daarna mag u de afsluitklep terugplaatsen in zijn originele positie. Uw code is nu geregistreerd .
Als u behoefte heeft aan bijkomende informatie kan u een mail sturen naar [info.benelux@lipault.com](mailto: info.benelux@lipault.com) met daarin de referentie van uw koffer. Deze kan u vinden op de garantiekaart of bij gebrek hieraan op een klein etiket binnenin de koffer (in een zak, onder een zak, of achter het protectieblad van de scharnier als het gaat om een hardschalige koffer). Er zal dan een gebruiksaanwijzing naar u toegestuurd worden.
Op welke manier kan ik een cijferslot deblokkeren aangezien ik mijn code vergeten ben ?
We raden u aan om u te wenden naar het verkooppunt waar u uw bagage gekocht heeft of bij gebrek hieraan naar een ander verkooppunt van ons merk waar ze u kunnen helpen om het slot te deblokkeren. Indien ze hierin niet slagen, zal uw koffer opgezonden worden naar onze dienst na verkoop.
Garantie en Herstellingen
Welke garantiepolitiek wordt er gehanteerd bij Lipault?
Waar kan ik mijn bagage laten herstellen ?
We raden u aan om uw bagage te laten herstellen bij een erkend herstelcentrum, want alleen zij zijn in staat om uw bagage met zorg te behandelen. Zelfs als diverse herstelcentra uw bagage kunnen herstellen, zullen alleen de erkende herstelcentra kunnen overgaan tot de herstellingen in rekening genomen door de garantie.
Om uw bagage te laten herstellen, moet u zich wenden naar het verkooppunt waar u uw bagage gekocht heeft of bij gebrek hieraan naar een ander verkooppunt van ons merk. De bagage zal verzonden worden naar onze dienst na verkoop voor herstelling. Om een verkooppunt te zoeken, kan u hier klikken.
Als u uw bagage gekocht heeft op onze site, mag u direct onze dienst na verkoop contacteren (u vindt deze gegevens door hier te klikken.
Met betrekking tot het in aanmerking nemen van de garantie, zal uw garantiekaart of aankoopbewijs gevraagd worden. We raden u aan om deze bewijsstukken te verzamelen vooraleer u uw bagage afgeeft.
We herinneren u eraan dat de garantie van Lipault productie- en materiaalfouten dekt en dus in geen geval de schade die te wijten is aan ongevallen of slecht gebruik.
Na inspectie van onze dienst na verkoop zijn er verschillende mogelijkheden :
Het gaat om een productie- of materiaalfout :
- Als het product herstelbaar is, valt het onder de garantie.
- Als het product niet herstelbaar is, wordt overgegaan naar een ruil met een vergelijkbaar product.
Het gaat niet om een productie- of materiaalfout :
- Als het product herstelbaar is, zullen de kosten aan u doorgerekend worden. We raden u dus aan om een prijsofferte te laten opmaken. Als u deze weigert, zenden wij het niet gerepareerde product zonder kosten terug naar de winkel.
- Als het product niet herstelbaar is, zenden wij het niet gerepareerde product zonder kosten terug naar de winkel indien u dit wenst.
Mijn bagage werd beschadigd tijdens een vakantie, wat moet ik doen?
We raden u aan om uw product onmiddellijk te controleren wanneer het door anderen gemanipuleerd werd. Wanneer het beschadigd werd tijdens een reis, dient u best klacht in bij het transportbedrijf (die is verzekerd tegen de schade aangebracht aan uw product) op het ogenblik van uw aankomst. Als het mogelijk is zelfs voor de douaneformaliteiten.
In het geval dat het bedrijf, dat verantwoordelijk is voor de schade, u geen verkooppunt aangeeft, raden wij u aan om u te wenden naar het verkooppunt waar u uw bagage heeft gekocht of bij gebrek hieraan naar een ander verkooppunt van ons merk. Om een verkooppunt te zoeken, kan u hier klikken.
We raden u aan om op het ogenblik van de aflevering te vermelden dat de schade veroorzaakt werd door een transportbedrijf en dat u een klacht ingediend heeft bij hen.
De bagage zal verzonden worden naar onze dienst herstellingen die, na inspectie, schriftelijk zal bevestigen of de bagage hersteld kan worden of niet. U kunt dan deze informatie overmaken aan het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de schade. Op deze manier kan u dan de terugbetaling van uw bagage of herstelling verkrijgen.
Hulp bij aankoop op deze site
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren ?
Hoe kan ik een Lipault dealer vinden in de nabijheid van mijn woonplaats ?de mon domicile ?
Reizen met Lipault
Mag ik mijn handbagage meenemen op het vliegtuig?
De algemene regel stelt dat de afmetingen van uw bagage niet groter mogen zijn dan 56 cm hoog, 46 cm breed en 25 cm diep. De wielen, handvaten en zijdelingse zakken zijn inbegrepen in deze dimensies.
De afmetingen die vermeld staan in de tabellen zijn buitenafmetingen, inclusief handvatten, wielen, bodemdoppen, zijvakken en andere uitwendige onderdelen.
Volume, afmetingen en gewicht worden bepaald in laboratoria van Lipault, met procedures waarbij toleranties tot 1,5 cm op de afmetingen en 5% op het gewicht en volume niet uitgesloten kunnen worden.
In het belang van de kwaliteit behoudt Lipault zich het recht voor om modellen, kleuren, afmetingen en gewicht te wijzigen zonder dit vooraf te melden. De kleuren in deze catalogus kunnen als gevolg van de gebruikte printtechnieken soms afwijken.
Opmerking : omwille van hun beperkte capaciteit, kunnen bepaalde vliegtuigmaatschappijen drastischere beperkingen opleggen ten opzichte van het gewicht en de grootte. Lipault kan niet verantwoordelijk worden gehouden als een vliegtuigmaatschappij andere standaarden hanteert. We raden u dus aan om de opgelegde beperkingen door uw vliegtuigmaatschappij te raadplegen voor uw vertrek.
Maximale buitenafmetingen en toegelaten gewicht in economy class